Beneficiile unei certificari ISO: de ce ar trebui sa o obtina un astfel de certificate, compania dv.
Odata cu implementarea unui standard ISO, organizatia demonstreaza angajatilor sai, furnizorilor sai, clientilor sai, ca se gandeste la viitor. Arata ca opiniile lor il intereseaza. Acesta este unul dintre beneficiile unei certificari ISO, dar nu este singurul.
Beneficiile unei certificari ISO sunt evidente mai ales in afara organizatiei. Este foarte probabil ca alte organizatii, grupuri de persoane sau entitati guvernamentale sa prefere sa stabileasca contacte sau sa intreprinda proiecte comune cu o organizatie certificata.
Ei inteleg ca, intr-o astfel de companie, profesionistii se simt motivati sa lucreze mai bine, se gandesc la revizuirea conceptelor, schimbarile sunt sugerate pentru imbunatatire in fiecare zi.
Care sunt beneficiile unei certificari ISO?
Un alt beneficiu al certificarii ISO, inainte de a se angaja pe lista oficiala, este ca angajatul intelege mai bine procesele interne ale locului in care lucreaza. Astfel, el intelege ca este o parte importanta a ceva mai mare si ca constituie o piesa fundamentala pentru succesul sau esecul obiectivelor organizatiei.
Acum, expunem principalele beneficii ale unei certificari ISO:
Satisfactia clientilor ca obiectiv principal al strategiei de afaceri
Acesta este unul dintre principalele beneficii ale unei certificari ISO. Organizatia inceteaza sa se mai concentreze pe produs/serviciu si o orienteaza catre client. Pentru a actiona corect, este necesar sa-l cunoastem profund, sa stim ce il motiveaza, care sunt asteptarile sale, stilul sau de viata, comportamentul sau, opiniile sale…
Cu aceste informatii, reusim sa ne intelegem clientul si sa incercam sa obtinem satisfactia acestuia. Printr-o certificare ISO, vom putea monitoriza cele 5 elemente de baza necesare pentru a crea valoare in clientul nostru: calitate, relatie, performanta, pret, beneficii.
Imbunatatirea imaginii brandului si cucerirea de noi afaceri pe piete noi
O certificare ISO imbunatateste imaginea marcii. Aceasta imbunatatire se reflecta in gestionarea calitatii, a mediului, a securitatii informatiilor sau a securitatii si sanatatii la locul de munca, printre altele. Acesta arata ca organizatiei ii pasa de modul in care este perceputa de clientii sai, de furnizorii sai si de comunitatea in care se afla.
O certificare ISO arata ca organizatia care o expune este deschisa la noi oportunitati si aliante.
Economisiti resurse si investiti in dezvoltare
Pe termen scurt, beneficiile unei certificari ISO se traduc in imbunatatiri ale proceselor interne ale organizatiei. Acest lucru reduce operatiunile de reprelucrare si de deseuri, precum si cresterea calitatii si conformitatii produselor.
Economiile generate fac posibila investirea in dezvoltarea de produse noi si mai bune, in formarea personalului, in reforme si actualizari ale instalatiilor si echipamentelor sau in achizitionarea de noi tehnologii.
Pe termen lung, este logic sa existe o crestere a cifrei de afaceri a organizatiei, deoarece clientii devin fideli, iar credibilitatea produselor sau serviciilor furnizate determina sosirea unor noi parteneri de afaceri. Vezi detalii pe Iso9001.ro.
Un pas definitiv catre certificarea ISO cu oferta de formare a Scolii Europene de Excelenta
Instruirea este un factor cheie in obtinerea unei certificari ISO. Scoala Europeana de Excelenta are un portofoliu larg si complet de programe, diplome si ateliere de lucru, in domenii precum managementul calitatii, mediul, sanatatea si siguranta la locul de munca, securitatea informatiilor, riscurile, strategia si proiectele.
Cum pot fi intelese standardele ISO?
Oricine face fotografii cunoaste adesea standardele ISO, de exemplu din setarea sensibilitatii la lumina. Este definit in ISO 5800. Derivat de aici, exista setari precum ISO 6400 pentru fotografii foarte sensibile la lumina in intuneric.
Cum sunt create standardele ISO?
- Etapa preliminara/etapa de propunere (NP – Propunerea de articol nou de lucru)
- Comitetul sau subcomitetul de standarde responsabil colecteaza si evalueaza noi proiecte de standardizare.
- Etapa de procesare (WP – Working Draft)
- Un grup de lucru de experti elaboreaza primele proiecte.
- La nivel de comitet (CD – Proiect de comitet)
- Comitetul de standarde format din reprezentanti nationali elaboreaza un proiect de comitet.
- Nivelul standardului international al proiectului (DIS) Comitetul pentru standarde elaboreaza un proiect de studiu si il publica pentru comentarii si vot. Daca aprobarea membrilor ramane sub 75%, se intocmeste un al doilea DIS.
Etapa de acceptare (FDIS – Final Draft International Standard)
Comitetul de standarde pregateste proiectul final si il publica pentru comentarii si vot. Daca FDIS este acceptat de o majoritate de doua treimi din membri, acesta trece la etapa de publicare. Faza FDIS poate fi omisa daca DIS este foarte bine acceptat.
Etapa de publicare (standard ISO)
Standardul international este publicat, inclusiv in Buletinul ISO lunar si in asa-numitele Manuale Standarde.
Dupa cel mai tarziu cinci ani, se verifica daca continutul unui standard este inca de ultima generatie. Daca este nevoie de imbunatatire, acesta va fi supus unei revizuiri. Daca standardul nu mai poate fi actualizat intr-o revizuire cu efort rezonabil, acesta va fi retras (dupa o perioada de tranzitie) si inlocuit cu un nou standard.
Ce inseamna DIN EN ISO?
Standardele elaborate de Organizatia Internationala de Standardizare au valabilitate internationala. Daca sunt recunoscute in UE, la standard se adauga abrevierea „EN”. Daca standardul ISO si EN este adoptat si de DIN la Berlin, standardul poarta abrevierea „DIN EN ISO”.
Standardul national DIN este cunoscut consumatorilor mai ales pentru formatele de hartie, de exemplu DIN A4. O astfel de foaie de hartie are dimensiunile standardizate de 210 x 297 milimetri. In general, formatele de hartie sunt standardizate in Germania conform DIN 476, in Europa conform EN 20216 si la nivel international conform ISO 216.